5/11/2014

time to take a breath

Untitled

Noniin. Mistäs sitä alottais...

Vaikkapa kliseisesti siitä, että tässä on nyt ollut aivan hirveesti kaikkee. Iso osa tästä keväästä on kulunut tanssitreeneissä, kun olin mukana tekemässä esitystä pari viikkoa sitten Mikkelin jäähallissa pidettyyn Veteraanijuhlaan. Vaikka stressi tuntui senkin kanssa vähän puskevan päälle, meni kaikki kuitenkin nappiin ja suora lähetys onnistui hienosti. Oli upea kokemus!
Treenailun ohella mä oon palautellut pitkän matikan oppeja mieleeni. Kyllä - ennakkotehtävät meni läpi (!!!) ja viikon päässä siintää tän kolmivaiheisen haun toinen osa, matikan koe. Hirvittävää, miten laskupää voikaan ruostua vuoden aikana... Onneks yhtälöiden ja integraalien muistelu on kuitenkin sujunut suhteellisen kivuttomasti.
Mikäli matikkakin menee läpi, mä vietän kuun vaihteessa pari viikkoa pääkaupunkiseudulla - ensin intensiivisellä valmennuskurssilla ja sitten nelipäiväisissä piirrustus- ja suunnittelukokeissa. Välillä mietin, miten helppoo ois vaan hakea johonkin, missä tehtäis vaan yksi pääsykoe ja that's it... Mutta minkäs teet, kun arkkitehtuuri on ainut ala mikä mua oikeesti kiinnostaa. On kiinnostanut varmaan aina. If you can dream it you can do it!

Lisäksi mä oon touhunnut sitä normaalia, eli ravannut töissä ja yrittänyt siinä sivussa olla vähän sosiaalinenkin. Mutta ei mun hiljaiseloa täällä blogin puolella voi pistää ton kaiken piikkiin, vaikka ne mainioina tekosyinä toimiikin. Tän postaamattomuuden takana on jotain muuta.

Mä tiedän tasan tarkkaan, millaista blogia mä haluaisin kirjoittaa - se olis aktiivinen ja monipuolinen ja täynnä inspiroivia kuvia. Sellaisia sivustoja mä tykkään itsekin lukea. Tällä hetkellä mun oma blogi on täysin toiselta planeetalta. Tää on jotenkin kuivunut kokoon. Mitä pitempi aika edellisen postauksen julkaisusta kuluu, sitä vaikeempaa uuden työstäminen on. Tätä on jatkunut pitkään. Mä oon yrittänyt tehdä korjausliikkeitä, mut en vaan onnistu niissä. Tää ei oikeen toimi enää. Tää maistuu puulta ja mua hävettää oma saamattomuuteni.

Mä oon päättänyt pitää rehellisen tauon tästä bloggaamisesta. Jotain tauon tapaistahan mä oon tässä jo pitkän aikaa vietellyt, mut haluun nyt virallistaa sen. Samalla saan sen stressaavan taakan postaamisesta pois niskoiltani. Mä teen usein päätöksiä fiilispohjalta, ja nyt tää paussi tuntuu just oikeelta ratkaisulta.

Te siellä. Anteeks, etten oo viime aikoina pystynyt tarjoamaan teille mitään kovin laadukasta luettavaa. Anteeks, että ootte joutuneet oottamaan uusia postauksia ikuisuuksia toistensa perään. Ennen kaikkea haluun kuitenkin KIITTÄÄ, että ootte kaikesta huolimatta jaksaneet käydä lukemassa mun juttuja. Ilman teitä tää blogi ei oo mitään ♥

Haluun olla optimistinen, ja sanoa tähän loppuun että palaillaan. Palaillaan sitten, kun siltä tuntuu. Pusuja kaikille, pitäkää lippu korkeella ♥

Jos blogin kanssa tökkii, niin instagramia mä päivitän senkin edestä. Voitte edelleen käydä seurailemassa mun arkea nimimerkin @maisatirkkonen alta!

11 comments:

  1. Anonymous12/5/14

    Eikää, miks kaikki mun lemppari bloggaajat pitää tauon:( mutta jos susta tuntuu siltä, niin eihän tätä blogia kiva oo väkisinkään kirjottaa:/ mut haluun vielä sanoo et sun blogi oli yks mun lemppareista seurailen instagramia ahkerasti! :) tsemppiä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehkä täällä on meneillään joku suvantovaihe :/ ainakin mulla elämäntilanne on nyt sellainen, ettei blogi oikeen mahdu mihinkään väliin tai sinne ei meinaa saada mielenkiintoista sisältöä. mut ihanaa ihanaa ihanaa että ymmärrätte! kiitos <3

      Delete
  2. Anonymous12/5/14

    tosi harmi kuulla että bloggailu ei nyt luista... oot yks mun lempparibloggaaja ja täällä tulee lähes joka päivä kurkattua onko uutta postausta tullut. oon kuitenkin sitä mieltä, että todellakin pitää pitää taukoa jos siltä tuntuu. toivotan sulle hirmuisesti onnea pääsykokeitten kanssa ja odotan innolla, kun taas jaksat bloggailla! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harmi juttu se onkin :< mut väkisin tekemällä ei voi saada hyvää jälkeä, näin on parempi. hihii ihanaa kuulla et oot jaksanut käydä täällä niinkin usein :-) kiitos paljon!! <3

      Delete
  3. Anonymous12/5/14

    Oieeeeiiiii eikä :((( no mutta sun blogi ja sun päätös ja jos ei kerkeä eikä oo nyt intoo bloggailuun nii ei sitä kannata väkisin tehdä ku se ei tunnu enää sitte kivalta... Paljon tsemppiä sen arkkitehtuurin kanssa ja ihanaa kesän odotusta maisa x)<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. jep, sinäpä sen sanoit :/ kiitti paljon ja samoin sinne! :-)

      Delete
  4. Wau, kuulostaa aika hurjalta ku itellä on just vaan tasan se yks pääsykoe tehtävänä...:-D mut tsemppiä hirmusesti sulle ja toivottavasti palailet vielä bloggailemaaaaaan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. onnekas! :-D mut tsemppat sit täysillä siihen :-) kiitos samoin! enköhän määä palaile ;-)

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Studio in Mannerheimintiellä (keltanen talo, Vitriinin vieressä)! Oon käynyt Irjan käsiteltävänä jo yli 5 vuotta enkä oo koskaan joutunut pettymään :-) Vaalennettiin mun hiukset pikkuhiljaa raidottamalla, siihen meni suunnilleen vuosi. Käytännössä tää projekti alkaa olla valmis vasta nyt, noin parin vuoden jälkeen, kun kaikki tumma hius on kasvanu pois :-D Eli jos et haluu epämääräisen oransseja hiuksia tai tuhota niitä värinpoistoaineilla, niin suosittelen Irjaa sataprosenttisesti! Ajan saamiseen voi vaan mennä tovi, moni muukin käy siellä nimittäin XD

      Delete
    2. hiljaa hyvä tulee, raidotus onkii varmasti paras vaihtoehto lähtee liikkeelle, mun jo ennestää kuivat hiukset tuskin kestäskää värinpoistoa kovin hyvässä kunnossa :-D mutta kiitokset, pitää samantie yrittää sit varailla aikaa! :)

      Delete