8/12/2013

thoughts

Nyt mä teen sen kerrankin. Postaan kunnolla. En iske pelkkiä kuvia tai kirjoita lyhyttä ja hapuilevaa tekstiä. Mä istun tän koneen ääressä vaikka koko yön, jos se siitä on kiinni.

IMG_0452_Fotork

Voisin aloittaa yksinkertaisesti siitä, mitä mulle kuuluu. Mulla on ollut aika paljon töitä, mikä on pelkästään hyvä juttu! Mä viihdyn siellä vaatepinojen keskellä niin hyvin, ettei se oikeestaan edes tunnu työnteolta. Oon siis superiloinen, että mulle irtoo työvuoroja vielä varsinaisen kesätyönteon jälkeenkin. Kaiken kukkuraksi mä sain vielä toisen pienen työn tähän rinnalle! Kun kelpuuttaa työn ku työn, niin niitä hyvin todennäkösesti myös saa, vaikka työpaikat tuntuukin olevan vähän kiven alla. Nim. vuoden sisällä niin haravoijana, myyjänä kuin siivoojanakin toiminut ;-)

IMG_0459_Fotor

Nyt kun toi parempi puolisko on maisemissa vaan viikonloppusin, on mulla töiden ohella uskomattoman paljon omaa aikaa. Tälleen sitä vasta ymmärtää, miten paljon tulee nyhjättyä keskenään XD Mä oon siis kerennyt tehdä vaikka mitä. Oon viettänyt ruhtinaallisesti aikaa lenkkipoluilla ja syksyn edetessä suunnitteilla on käydä lataamassa salikorttiakin taas pitkästä aikaa. Terveellisen elämän alottamisen suunnittelun (:---D) ohella mä oon tässä viimepäivien aikana myös pyhittänyt vähän turhan monta tuntia Netflixille... Selasin yks ilta turhuuksissani sieltä eri sarjojen valkoimaa ja pistin hetken mielijohteesta Lostin ykköstuottarin pyörimään. Se oli menoa se... Mä en ikinä seurannut kyseistä sarjaa telkusta, mut nyt se sai mut kertaheitolla niin koukkuun että huhheijaa. Mun on täytynyt olla aika kiireinen ihminen, koska tuntuu, etten ikinä oo kerennyt seuraamaan mitään sarjaa näin fanaattisesti. Nyt nautin tästä täysin siemauksin! Heti, kun tää postaus on saatu ulos, mä siirryn kakkoskauden kutosjakson pariin...

IMG_0438_Fotor

Tästä on helppo tehdä aasinsilta ja todeta, että ensi tiistaina alkaa koulu. Siis alkais. Musta tuntuu niin oudolta, ettei kesä tänä vuonna enää lopu totuttuun tapaan koulujen alkamiseen. Mun kesä vaan jatkuu ja vaihtuu syksyksi sitten, kun ulkona ei tarkene ilman paksua takkia ja kaulahuivia. Mulla on ehkä jopa hitusen haikea fiilis, vaikkei esimerkiks viime syksyä ja alkavaa ylppärirumbaa olekaan yhtään ikävä. Jotenkin tuntuu vaan, et nyt on siirrytty merkittävästi eteen päin. Enää ei voi sanoa, että nähdään sit kesän jälkeen. Enää ei nähdä välttämättä ollenkaan. Meidän luokka on hajonnut ja osa muuttaa jo pois opiskelujen perässä. Onneks mä teen tästä siirtymisestä pehmeämmän ja vietän ainakin vielä yhden vuoden kotona, tulevaisuutta suunnitellen. En ois vielä valmis hyppäämään tuntemattomaan :-D

IMG_0464_Fotor

Ensi kevät ja pääsykokeet lähenee kuitenkin vauhdilla. Mä oon päättänyt laatia myös suunnitelma B:n siltä varalta, ettei arkkitehtuurin ovet aukea. Jotain luovaa, tai jotain, mitä en oo vielä keksinyt. Esimerkiks psyka on alkanut houkuttelemaan... Eniveis, mä aion ottaa tässä pikapuoliin selvää niistä avoimen yliopiston kursseista, joita voisin mahdollisesti nyt välivuotena suorittaa ja joista olis jatkon kannalta hyötyä. Eipähän tulis ihan tyhjänpanttina vietettyä tätä oi-niin-turhaa vuotta! Ja kun aikaakin tuntuu löytyvän.

IMG_0436_Fotor

Yks juttu, mihin mä voisin - tai pikemminkin mun pitäis - käyttää enemmän aikaa, on tää blogi. Mua ihan hävettää, miten retuperällä tää touhu on. Postauksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti ja niiden laatu... Niin mikä laatu? Ei edes ole mitään laatua. Ulkoasukin on pysynyt muokkaamattomana, vaikka mun tekis joka ikinen päivä mieli esimerkiks tehdä jotain tolle tylsälle ja ihan väärällä paikalla nököttävälle bannerille. Mä en oikein tiedä, mistä tää johtuu. Välillä tuntuu vaan niin helvetillisen ylitsepääsemättömältä kirjautua bloggeriin, muokata kuvia ja ladata niitä flickriin sekä ennenkaikkea - tuottaa vielä jotain järjellistä tekstiäkin. Tätä on jatkunut pitkään. Niin pitkään, että mä oon pyöritellyt mielessäni kaikkea ihan koko homman lopettamiseen saakka. Lopettaminen on kuitenkin niin lopullista, ettei se tule kuuloonkaan. Mut en mä haluis myöskään jauhaa täällä sitä kyllätämätästävielä -shaibaa. Siispä mä oon päätynyt siihen, että tän blogin on noustava täältä pohjamudista keinolla millä hyvänsä. Millähän keinolla? En tiedä, mutta se nousee. Piste.

Ehkä paras juttu tässä bloggaamisessa ootte te siellä, ja ennen kaikkea se, kun joku jaksaa kommentoida. Kommentit on tän koko jutun suola. Voisinhan mä toki tänne lisäillä pari kuvaa silloin tällöin ja tarinoida jotain mun elämästä, mut mitä siistiä siinä olis, jossei kukaan osottais kiinnostusta sitä kohtaan? Niinpä. Mä oon kiitollinen jokaisesta tänne tulleesta kommentista, mut toivoisin niitä myös lisää. Ihan mitä vaan. Risuja, ruusuja, kuulumisia, kysymyksiä. Mua kiinnostaa tietää, jos joku jaksaa vielä olla kiinnostunut mun postauksista, vaikka tää blogi onkin rypenyt aika syvällä viime aikoina.

IMG_0442_Fotor

No nyt tuli juttua! Huh, miten helpottunut olo mulla on, kun sain viimein puristettua itestäni tän romaanin verran tekstiä ulos. Kerrankin.

Palaillaan pian. KYLLÄ TÄMÄ TÄSTÄ VIELÄ, hah.

38 comments:

  1. tää postaus oli kyllä iha huippu! ruusuja :)

    ReplyDelete
  2. Mä ainakin jaksan aina odotella näitä sun postauksias! Ja ei se mua ainakaan haittaa, vaikka välillä postaukset on vaan niitä muutama kuva ja pari sanaa, kunhan välillä tulee tämäntapaisiakin postauksia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ihana kuulla, ja mahtavaa et kärsivällisyyttä löytyy :) sitä todellakin tarvitaan :D

      Delete
  3. ihana postaus ja oli kyllä kiva pitkästä aikaa lukea sun kuulumisia kunnolla ja että tekstiä tosiaan oli enemmän ku muutama rivi! :-) vaihteluna ne lyhyemmätkään postaukset ei haittaa, mutta jos niitä tulee kerta toisensa jälkeen niin saattaa hieman kyllästyttää. :) kuitenki ymmärrettävää että jos säkin oot töissä kulkenu, niin silloin ei välttämättä blogille aina niin paljon aikaa irtoa, kuitenki on myös tärkeää pitää itsestään huoli niinku sanoit mm. lenkkeillen, että antaa aikaa ihan vaan itselleen!

    http://jassusiblog.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ihanaa miten ymmärtäväinen oot! :) oon samaa mieltä - tää blogi ei saa mennä oman hyvinvoinnin edelle, jos menis niin sit sitä vasta oltaski syvällä :---D

      Delete
  4. Anonymous12/8/13

    mitkä aineet kirjotit ja millä tuloksin? Onko jotai mitä pitää lukea jos haluu arkkitehdiksi :) kerro tästä sun arkkitehti haaveesta ja minne aiot hakea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. äikkä C, enkku M, ruotsi M, pitkä matikka C, fysiikka B ja psyka E!

      arkkitehtihakuprosessi on sellanen kolmiosainen; ensin on ennakkotehtävät, sitten matikan koe ja lopuks piirrustuskoe. matikan koe perustuu lukion pitkän matikan oppimäärään, et sen kun osaa, niin pärjää. tota luovaa puolta varten ei sitten oikein voi lukea, pitää vaan treenata piirtämistä ja pystyä hahmottamaan tiloja, mittakaavoja yms.

      mulla on ollut tää arkkitehtihaave niin kauan ku pystyn muistamaan. jo pienenä mä piirsin ihan hulluna talojen pohjapiirrustuksia ja suunnittelin niihin asukkaita ja se oli vaan niin siistii :-D jossain vaiheessa tää piirtely jäi koulukiireiden takia ja ammattihaaveetkin haahuili hetken vähän muualla, mut sit arkkitehti alko taas polttelemaan. pienempänä mä pidin itsestäänselvänä, et musta tulee arkkitehti, mut nyttemmin pitää olla vähän realistisempi. sinne on niin mahdotonta päästä sisälle... mut saa nähdä kuinka käy, ens keväänä mä aion taas hakea ja haen nyt espooseen, tampereelle sekä ouluun - muualla arkkitehtuuria ei voikaan opiskella suomessa.

      Delete
  5. riikkaa12/8/13

    psykaan jo kerran hakeneena voin kertoa että sinne ei voi hakea ns "kakkosvaihtoehtona" vaan sille lukemiselle pitää pyhittää koko hiton kevät, ajattelematta mitään muuta lukemista :D sinne on vaan älyttömän hankala päästä :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo mä tiedän... ylläripylläri sinäänsä, että just niitä harvoja aloja, jotka mua sattuu kiinnostamaan, on hemmetin vaikee päästä opiskelemaan XD arkkitehtuuriin ja psykaan hakeminen yhtäaikaa tietäs yybertappokevättä, mut kattoo nyt... :-D

      Delete
  6. Anonymous12/8/13

    Missä ulkomailla maissa/kaupungeissa oot käyny? Ootko käyny ikinä lontoossa?:)
    Jos oot niin oisko jotain vinkkejä lontoo turistille?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm mä oon käynyt ruotsissa, virossa, saksassa, tanskassa, italiassa, espanjassa, kreikassa ja rapakon takana new yorkissa :) mut lontoo puuttuu, buu! jossain vaiheessa se kuitenkin pääsee takuulla listan jatkeeksi, kuten aika moni muukin paikka, mieluiten koko maapallo... :D eli en osaa antaa mitään lontoo-vinkkejä, paitsi että käy london eye:ssa ja ota paljon kuvia niistä söpöistä puhelinkopeista ja busseista! ja kuuntele britti-aksenttia ja seuraa paikallisten menoa.

      Delete
  7. Anonymous12/8/13

    mistä noi sun vanssit on ku mun mielestä ne ei näytä iha siltä perus mallilta hah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo ne on tollanen naisten malli, vähän kevyempi ja sirompi versio niistä normeista! ostin ne kookengästä :-)

      Delete
  8. Tää oli tosi kiva postaus! :) Sun blogi on yks mun lemppareista, vaikutat jotenkin niin aidolta ja kivalta ihmiseltä ja sun kuvat ja vaatteet on aivan ihania :) Kyl sä vielä tän blogin saat nousemaan ja jos tuntuu siltä, ettet vaan jaksa niin pidä vaikka tauko mut älä poista! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. pus ootpa ihana <3 just tällaset kommentit antaa parasta motivaatiota ja nostaa hymyn korviin :)

      Delete
  9. Anonymous12/8/13

    Ihana postaus! Tykkään tosi paljon sun tavasta muokata kuvia:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos paljon! mä en kauheesti panosta kuvien muokkaamiseen ainakaan muokkausohjelmien puolesta, mut kiva kuulla että nääkin näyttää hyvältä :)

      Delete
  10. wau! noi upeet kuvat ripoteltuna upeen tekstin sekaan, tuplaupeeta. jännä, miten tavallisesta kuulumispostauksestakin voi tehdä näin miellyttävän lukea, ja vähän pidemmän. oot huikee, uskon että saat blogun nousemaan vielä! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. vauuu kiitos paljon! <3 hahah, mä vaan iskin eilen kameran anniinan käteen ja sanoin, et nyt on hemmettisoikoon otettava pari kuvaa, tuli niistä mitä tuli (ihan kelpoja tuli ;--) koska blogi on kriisissä :-DDD

      Delete
  11. olipas kiva lukee tällasta pidempää tekstiä! sun kuvat on ihan mahtavia aina ja oot tajuttoman kaunis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiva kuulla, pitää rohkaistua kirjottamaan useemminkin! :) ja kääk apua kiitos! <3

      Delete
  12. Anonymous12/8/13

    tää on tosi kiva postaus ja mukava lukee sun kuulumisia! käyn lähes päivittäin kurkkaamassa sun blogiin oottaen jo uutta postausta sillä tää sun blogi kuuluu mun lemppariblogeihin! eli kyllä sua täällä ruudun takana kaipaillaan :-D tsemppiä blogin kanssa, toivon että bloggausintosi kasvaa pian! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ää, ihana kuulla :-D tuntuu jotenkin niin uskomattomalta, että joku jaksaa vielä käydä täällä niinkin usein kurkkaamassa :-D anteeks, että oot joutunut pettymään niin monta kertaa... mä kasvattelen bloggausintoani :p

      Delete
  13. Tää oli tosi kiva postaus!:-) Ja ihania kuvia kans!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos! :) ja kuvista saa kiittaa anniinaa hehezz

      Delete
  14. Anonymous12/8/13

    Ihana postaus ja ihana sinä <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja vielä ihanampi sinä <3

      Delete
  15. helou! täällä ainakin kiinnostaa kovasti tää blogi, kun taidan elää aika identtisessä elämäntilanteessa opiskelujen ja välivuoden suhteen ym :) muutenkin sulla ei oo mitään höpinöitä mistään sponsseista ja joka päivä uusia vaatteita niin jaksaa kiinnostaa itteäkin huomattavasti enemmän!
    eikä se teksti oo aina se tärkein asia :)

    mut hei sellasta kans kysyisin kun ei omat taidot nyt millään riitä! meikä sai kans ylppärilahjaks ton macbook pron ja ihan hyvin oon päässy sen kanssa sinuiks lähes kaikissa jutuissa ja onhan se täyttä rakkautta.... MUTTA en millään oo keksinyt millä ohjelmalla/miten pienentää kuvia niin ettei ne mee ihan puuroks! oon kokeillu noita perusohjelmii + seashoree ja gimppiä pienentäen samaan kokoon ku aina ennenki windowseilla pienensin mut nyt ne kaikki kuvat menee vaan ihan hirveen näkösiks! ei niitä viiti mihkään blogiin ym laittaa ku ärsyttää vaan laatu...
    et sattuisitko osata auttaa tässä asiassa...? :D millä ite käsittelet/pienennät?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha no sä varmasti ymmärrät sitten ;-) ihanaa kuulla et tällaset ns. perusblogitkin kiinnostaa vielä! tuntuu et kaikki sponsoroidut mainoksilla ja kilpailuilla täytetyt blogit vie nykyään kaikki lukijat :D

      heheheee nyt pitää myöntää, että mun käyttämät kuvanmuokkausohjelmat rajottuu tällä hetkellä iphotoon ja fotoriin :-DDD fotorilla vissiin voi säätää kuvien kokoa tallennusvaiheessa (?), mut ite en oo koskenu kuvieni kokoon ollenkaan. eli en siis osaa auttaa :-D

      munkin mielestä nää mun kuvat näyttää jotenkin puurosilta, mut sit ku kysyin täällä aiheesta, niin kaikki oli toista mieltä. en tiiä johtuuks se sit tästä näytöstä, et se ois jotenki niin tarkka (tässä on retina) et näyttää kaikki pienetkin virheet? :D

      Delete
    2. kiinnostaa kiinnostaa :-)

      mut okei :D ja joo mietin itekkin samaa et voiko tää näyttö vaan sit olla liian tarkka............. :D:DD
      täytyy viel testaa sitä fotoria, oon ladannu sen mut enpä oo viel jaksanu kokeilla!

      Delete
    3. pitäis ryhdistäytyä ja hankkia vaikka sitten photoshop, ei tästä muuten mitään tuu :-D

      Delete
    4. no jep :D mut sit tulee seuraava dilemma et rupeeppa opettelee sen käyttö... ois kiva kun tieto ja taito tulis mukana paketissa ;)

      Delete
    5. haha todellakin XD

      Delete
  16. Tosi ihania kuvia ja söpö blogi! :)

    xx
    Jozella
    http://jozellablog.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  17. Anonymous14/8/13

    ihania kuvia ja ennen kaikkea ihana "luonnollinen" blogi ilman mainostusta ja ilman postauksissa esiintyvää piilomainontaa ! mukava kun tällasiakin blogeja vielä on :) sun blogia tulee myös mielellään aina lukemaan uudelleen, koska sulla on silmää ottaa kivoja kuvia ja ei tekstissäkään valittamista oo, vaikka se joskus kyllä vähäistä onkin :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. vooooi kiitos ihanasta kommentista! mahtia kuulla et mä kelpaan vielä hah:D

      Delete