4/17/2013

standing in the middle of times square

Oli hankalaa pukea miljoonia mahtavia asioita sisällään pitänyt reissu tiivistetysti sanoiksi...

IMG_1025-tile

Ensimmäiset päivät meni yksinkertasesti ihmetellessä sitä, miten suurta ja erilaista kaikki oli. Me käytettiin ihmettelyn ohella paljon aikaa ympäriinsä kuljeskeluun, metrolla ja takseilla liikkumisen lisäks myös kävellen. Jalkaparkoja tulikin rasitettua valehtelematta useamman kymmenen kilometrin verran. Mä kävelin jalat komeille rakoille uusien conversejen avulla, ja päädyinkin lopulta tekemään yhden reissun parhaista ostoksista: supersöpöt Niken korallinväriset lenkkarit! Johan sai rakot kyytiä.

Alkupuoli lomasta kului lähes yksinomaan yllämainittuun kuljeskeluun ja nähtävyyksien tsekkailuun. Meillä sattuu olemaan New Yorkissa muutama tutuntuttu, jotka avuliaasti kuljettivat meitä paikasta toiseen parin päivän ajan. Kävelykilometrien lisäks saatiin vähän tuntumaa kaupungin menoihin paikallisen näkökulmasta. Päästiin myös maanantai-iltana dinnerille erään pariskunnan luo Long Islandille, mistä oli aivan uskomattomat näkymät. Huikeeta, et ne saa katsella sitä kuuluisaa siluettia päivästä toiseen!

xxIMG_1124-tile

Me nähtiin loman aikana hurjan paljon, mut vähintään yhtä paljon jäi näkemättä. Huvittavinta on, ettei käyty kertaakaan Empire State Buildingissä, vaikka se sijaitsi ihan naapurissa :-D Sen sijaan me käytiin ihastelemassa maisemia Rockefeller Centerissä, mistä sieltäkin oli hyvät, ellei jopa paremmat näkymät.

Times Squaren ohella yks vaikuttavimmista paikoista oli mun mielestä vastavalmistunut WTC muistomerkki. Se on toteutettu tosi hienosti ja kekseliäästi, ja sai oikeesti tajuamaan sen tuhon valtavuuden. Siellä oli ihmisiä, jotka itki. Vieläkin, yli kymmenen vuoden jälkeen. Mun ei kauheesti tehnyt mieli edes valokuvata siellä, teki mieli olla vaan ja hiljentyä. Siihenhän se paikka on tarkotettukin.

Terveyden osalta ei reissu mun kohdalla mennyt ihan putkeen :-D Heti ensimmäisenä päivänä muhun iski flunssa, jonka perään hankin itselleni ruokamyrkytyksen. Yhden päivän sain siis viettää peiton alla maha kipeenä kuumehouruissa, mut onneks se meni nopeesti ohi! Heti seuraavana päivänä olin valmiina iskemään kauppoihin ainakin lähes täydessä terässä.

Loppuloma oli siis melkoisen shoppailupainotteinen. Me pyörittiin suurimmaks osaks siinä kämpän nurkilla 5th avenuella sekä Macy's:in ympäristössä. Victoria's Secret, A&F, Hollister, Forever 21... Olin taivaassa. Harmi, että matkalaukun tila oli rajallinen. Muuten oisin varmaan raahannut kaiken mahdollisen sieltä mukaani :-D

IMG_1172-tile

Kuten mä facebook -statukseeni tässä taannoin kirjoitinkin - New Yorkissa on käytävä kerran varmistuakseen, että sinne on päästävä uudestaan! Myönnetään, taisin jättää palan mun sydäntä sinne suurkaupungin sykkeeseen. Nyt sit vaan uutta reissua suunnittelemaan ;-)

12 comments:

  1. Ota hei mut sit ens keralla mukaan ;) Toi on kyllä sellanen kaupunki että pakko vielä joskus kokea!

    ReplyDelete
  2. Hei laita tänne kuvia niistä sun ostoksista? :)Ja kiva blogi sulla :)

    Huttuselmi.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous18/4/13

      jep laita kuvia ! <3

      Delete
    2. No mulla on tekeillä se video niistä, oon siis kuvannu sen mut en muokannu saati saanu tänne xD

      Delete
  3. Anonymous18/4/13

    Onks sulla sellasta blogin facebooksivua? :) jos ei nii ootko suunnitellu? :) sellanen vois olla kiva!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous18/4/13

      meinasin just kysyä samaa! :-)

      Delete
    2. Ei oo, enkä mä kyllä oo ees suunnitellu tekeväni :-)

      Delete
  4. Anonymous19/4/13

    Millä kameralla nää kuvat on otettu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canonin EOS 450D:llä suurimmaks osaks, pari saattaa olla Nikonin jollain powershotilla otettu :)

      Delete
  5. ohh, Nyki on ihana mesta! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oon samaa mieltä <3

      Delete