3/08/2013

kurkistus meikkipussiin

Tässä siis esittelyssä mun suosimaa kosmetiikkaa, olkaapa hyvät!

IMG_0743
1. Mä oon aika laiska hoitamaan ihoani säännöllisesti. Tän suhteen mulla on käynytkin ihan hyvä tuuri, koska naama pysyy kelpokunnossa ilman suurempaa puunaamista. Lumenen ihohuokosia supistavalla kasvovedellä tulee kuitenkin läträttyä lähes päivittäin, ja samaan sarjaan kuuluvan putsarin kanssa vähintäänkin sen pari kertaa viikossa. Mulla on aika kuiva iho, joten en tiedä, teenkö kauheen virheen käyttämällä rasvaselle/sekaiholle suunnattuja ihonputsausaineita, mut ihan hyvin nää on toimineet :-D

2. Eniveis, kuiva iho tarvitsee hyvän rasvan. Päättymättömältä tuntuneen etsimisen jälkeen mä päätin kokeilla tätä Nivean rasvaa, enkä vois olla tyytyväisempi! Kyseinen tökötti jättää kasvot ihanan pehmeiksi ja toimii hyvin myös käsi-/vartalovoiteena. Jos mä ton putsaamisen kanssa oon vähän laiska, niin rasvaamisen suhteen en alkuunkaan! Tätä tulee käytettyä aamuin illoin.

3. Mitä mä tekisinkään ilman pepsua? En koskaan mee nukkumaan tai ala meikkaamaan, ennen kuin oon rasvannut huulet pehmeiksi Bepanthenilla.

4. Huulia mä kuorin silloin tällöin näillä Lushin ihanan makusilla kuorintasokereilla.

5. Tätä Vichyn kosteuttavaa vartaloöljyä mä suihkuttelen kroppaan joskus ja kasvoille, kun haluun meikkipohjasta vähän sellasen kuultavan. Tätä voi laittaa myös hiuksiin, mut äärimmäisen pienenä annoksena, ellei halua somaa rasvalettiä... :-D

IMG_0745

1. Mä en käytä meikkivoidetta päivittäin, mut jos käytän, niin useimmiten jompaa kumpaa näistä Cliniquen suht kevyistä meikkivoiteista. Viimekesänä mä tykästyin Garnierin BB-voiteeseen, ja käytin sitä pitkään kesän jälkeenkin. Pitää hommata taas uusi puteli kesän lähestyessä!

2. Peitevoiteita mä sen sijaan käytän suurinpiirtein aina. Toi Wet'n'wildin peitevoidepaletti on aivan bueno, ja mua harmittaa, että ne on melkein kaikista Seppälöistä aina loppu! Alkaa nimittäin olla tarve vaihtaa toi uuteen, as you can see. Vieressä on Lumenen peitevoide, joka toimii, muttei vedä vertoja tolle paletille!

3. Puuterina mä oon pitkään käyttänyt tätä Cliniquen punasuutta taittavaa puuteria. Mun naama tosiaan tuppaa vähän punottamaan joskus, etenkin talvisin.

4. Mä tykkään varjostaa kasvoja, ja nää kuulat on ainoat, joita mä oon koskaan käyttänyt aurinkopuuterina. Toimii tosi hyvin! Meiltä löytyy kotoa aurinkopuuterikuulia sävyssä jos toisessakin, ja mä oon tohon pienempään purkkiin koonnut itelleni hyvän sekotuksen. Isomman purkin vaaleiden sävyjen avulla saa kivaa kuultoa varjostuksen vastapainoksi.


IMG_0747

1. Myös mä kuulun niihin, jotka etsii sitä täydellistä ripsiväriä. Tällä hetkellä mä käytän tätä Lórealin pidentävää ripsaria.

2. Sensain kaarevaharjainen ripsari on kuitenkin ollut paras tähän mennessä. Plussaa myös siitä, että se on vedenkestävä eikä kolmessakymmenessäkahdeksassakaan asteessa leviä, vaan lähtee ikäänkuin "ripsinä" pois. Sensain kapeakärkinen, tarkka ja uudelleentäytettävä eyeliner taas sopii tällasen tumpelonkin kätöseen mainiosti!

3. Kulmat mä piirrän useimmiten tällä Diorin kulmakynällä. Käytän välillä muitakin kyniä, mut tää on paras!

4. Piirretyt kulmat mä sitten viimeistelen kulmageelillä. Tästä on kuluneet kaikki teksit pois, mut taitaa olla Lumenen jos en väärin muista!

5. Mä aloin käyttää ripsientaivutinta itseasiassa vasta viime kesänä :-D Nyt en vois olla ilman.

6. Tungin tähän kuvaan myös pari huulikiiltoa, joita mä käytän aina välillä tuomaan piristystä perusmeikkiin. Huulipunia mä vieroksun vielä, mutta eiköhän sellainenkin löydä joskus tiensä mun meikkipussiin!


IMG_0748

Loppuun vielä ripsi- ja kulmaväri! Värjäilen kulmia suunnilleen kerran kuussa, jolloin niitä tarvitsee enää vähän vahvistaa kulmakynällä. Tää väri on paljon kestävämpi ja vahvempi, kuin se Dependin, mitä mä käytin kesällä.

Se ois siinä sitten, mitäpä tykkäsitte? Löytyykö teidän meikkipusseistanne samoja juttuja? Ja hei, älkää pliis kukaan kertoko, että ton Wet'n'wildin peitevoidepaletin valmistus ois lopetettu tai jotain :-D

9 comments:

  1. Omasta meikkipussista löytyy sama kasvovesi ja putsari ja toi wet'n'wildin peitevoide:-) Ja ei sen valmistusta mun tietääkseni ainakaan oo lopetettu, oon nähny niitä vielä seppälässä vielä vähä aikaa sit!

    http://sweet-choise.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. no luojan kiitos! :-D

      Delete
  2. Toi Nivean rasva on kaikessa yksinkertaisuudessaan maailman paras! En selviäis ilman ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. älä muuta sano! ihan ykkönen :-)

      Delete
  3. miten muokkaat sun kuvias ? :o ja ihana blogi sulla!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ihan vaan photoscapella/photofiltrellä! kiitos :-)

      Delete
  4. Anonymous8/3/13

    mistä toi kulmavärisysteemi on ku oon nähny kaikkialla vaa niitä dependin!! :o

    ReplyDelete
    Replies
    1. apuaaa en tiiä, ku äiti osti ton :-D oiskohan se sokokselta? tai anttilasta. käy tsekkaamassa kaikki kemppariosastot, varmasti löytyy!

      Delete
  5. Anonymous27/6/13

    Ihan sattumalta löysin tieni tähän blogiin. :) Tuosta ripsiväri asiasta vaan aattelin kommentoida. Mulla, äidillä ja siskolla on käyttössä Oriflamen ripsari. Tämmönen wonder lash mascara.
    10782.1
    Black
    LB2W1
    EX1015
    Jos oli apua niin hyvä! :)

    ReplyDelete