10/17/2011

semmonen oli viro

IMG_8410
IMG_8388
IMG_8291
IMG_8558
IMG_8547
IMG_8524
IMG_8456
IMG_8650
IMG_8338
IMG_8333
IMG_8515
IMG_8415IMG_8505
IMG_8707
IMG_8690


Täällä yks melkosen väsynyt matkalainen! Mä en keksinyt, miten kertoa kaikki tiivistetysti, joten tässä nyt sit se tiivistämätön stoori meidän riemukkaasta Vironmatkasta. Jättäkää vaan suosiolla lukematta jos siltä tuntuu! :-D

Reissu oli huippu. Me asuttiin siis isäntäperheissä, ja meijän perhe ainakin oli ihan mahtava, talosta puhumattakaan. Kaikilla ei ihan niin hyvä tuuri käynyt, joidenkin kurjaakin kurjemmista oloista syntykin ihan menevää läppää... :-D
Torstai-iltana laivamatkan ja puffetissa possuilun jälkeen me ajeltiin bussilla Koselle, mistä meidät käytiin nappaamassa perheisiin. Se ilta meni lähinnä taloks asettumisessa ja teetä lipittäessä.
Perjantaina me tehtiin visiitti paikalliseen kouluun. Mä kävin kattomassa liikan, musiikin ja fysiikan tunteja. Hiukan erilainen meno ku täällä meillä, etenkin musiikissa - kaikki siellä on ku syntyny laulamaan ja ne laulaakin tosi paljon ja hyvin. Epämääräsen kanakeittolounaan ilman sitä kanaa jälkeen me suunnattiin Tallinnaan ja vanhaan kaupunkiin, missä kierreltiin vähän pakollisia kulmia ja kirkkoja. Mä tein myös pari kivaa ostosta, esittelen niitä vähän myöhemmin! Ilta me vietettiin taas koululla, tällä kertaa omien musiikkiesitysten parissa. Meijän vedot meni hienosti, ja mä en edelleenkään usko, miten mua ei jännittänyt oma pianonsoitto yhtään... Näiden jälkeen ne järjesti meille diskon. Tuli kyllä tanssittua, mut jäi lievästi sanottuna vähän pliisu fiilis :-D
Seuraavana aamuna hypättiin taas bussiin ja tällä kertaa matka kävi kohti Tartoa. Pyörittiin pitkin kaupunkia ja kauppoja, mä en tosin löytänyt oikeen mitään. Käytiin myös ABBA-musikaalissa, mikä oli mahtava! Me tultiin melko myöhään kotiin, mut koska ilta oli vielä kovin nuori, oli se hyvä viettää hyvässä seurassa. Juhlimaan siis vaan, ja kyllä, löythän sitä meininkiä :-D
Jos sunnuntaita vois kuvata yhdellä sanalla, se olis kooma. Siis huhhuh. Kolmen tunnin yöunien jälkeen kiertämään vähän lisää kirkkoja ja Kosen nurkkia. Lagausta bussissa ja hidasta asiointia mäkissä. Laivassa oli varsin keinuva meno ja me otettiin baarin sohvilla pienet unet. Ja kuten kuvitella saattaa, bussimatka Helsingistä kotiin oli aika hupaisa ja kaikki oli täysin aivottomassa tilassa. Näin.

Mä kokosin tähän ehkä säädyllisimmät kuvat tuolta, loput onkin sit laatua näitä_et_julkase_missään ja jätän ne suosiolla meidän naurettaviks :-D

Voi aamen kun mua väsyttää... Unet kutsuu!

ps. Isokiitti kaikille kuvausehdotuksia antaneille! Käykää vaan ihmeessä laittamassa niitä vielä lisää tohon alemmas, mä pistän kuvapostausta kehiin vaikka sitten syyslomalla!

8 comments:

  1. heeei mä luin koko postauksen :)! olipas kiva postaus muutenki

    ReplyDelete
  2. ihanat kuvat ja postaus muutenki ! :)

    ReplyDelete
  3. sulle olis haaste :)!

    http://mymind-sini.blogspot.com/2011/10/haaste.html

    ReplyDelete
  4. ihana postaus ja blogi kokonaisuudessaan!! sait musta uuden lukijan :)

    +käy vilkasee mun blogii ja jää vaik lukijaks jos nappaa ;p
    http://stopdreaming-jasmin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Anonymous18/10/11

    naurahdin tolle mummolle mikä on tossa alhaalta päin katottuna seittemännes kuvassa :-D

    ReplyDelete
  6. eveliina: Hienoa! :) En siis ihan vissiin tylsistyttäny kaikkii tällä :-D

    laura: Kiitooos :)

    sini: Mä itseasiassa sain jo haasteen tässä joku aika sit ja tein sen myös (selaa alemmas nii löytyy), nii jätän tän nyt tekemättä :) Kiitos sulle kuitenkin hurjasti!

    jasmin: Voi kiitti, mahtavaa et tykkäilet :-) käyn vilkasee!

    Ano: Heh, et oo ainut... :-D ei anneta sen haitata!

    ReplyDelete
  7. Kiva postaus, mutta ihan tämmönen ehdotus. Kun kirjotat tollasta hullun pitkää settiä, niin kappalejako ois kiva, koska on jotenki väsyttävää ja vaikeeta lukea kun koko juttu tulee yhtenä tuuttina. Tai sitten vielä kivempi ois jos laittaisit lyhyitä pätkiä kuvien väliin (: Mutta sulla on kiva blogi! :)

    ReplyDelete
  8. grändi: Oon ihan samaa mieltä :-D muakin pistää ketuttamaan lukea hirmu pitkiä tekstejä ilman kappalejakoja. Olin kai liian väsyny huomioimaan moista tätä kirjottaessani, menkööt tällasena sit :-D ja joo, kiitos! :)

    ReplyDelete